جهت دیدن پروژه و دانلود کامل فایل کلیک کنید ...
جهت دیدن پروژه و دانلود کامل فایل کلیک کنید ...
مقدمه مطالعات مجتمع تجاری :
مراکز خرید را نمی توان قلمرویی منفک از زندگی فرض کرد، بلکه این مراکز همانند همه ی مکان ها و فضاهای موجود در زندگی هر یک به تنهایی می توانند کلیت جامعه را باز نمایی کنند . در مراکز خرید کردارهای فرهنگی متفاوتی رخ می دهد ، از این رو پاساژها عرصه ای برای تولیدات فرهنگی اند . به معنای دیگر ،پاساژها صرفاٌ عرصه ی تبادل اقتصادی نیستند بلکه عرصه ی تعامل اجتماعی نیز هستند ، فضاهایی برای ارتباط و معناسازی ،برای هویت و تشخیص بخشی ، همین طور ، پاساژها قلمروهای تنازع نیز محسوب می شوند . پس مراکز خرید را می توان متونی چند معنایی فرض کرد و کردارهای مصرف کنندگان در آن را به مثابه ن
|